Funcționalitate
Pentru funcționarea optimă a site-ului și pentru o navigare prietenoasă această opțiune nu poate fi dezactivată.
Dacă stai mult pe internet, cel mai probabil ai auzit deja despre TikTok. Platforma a venit cu un nou concept pentru rețelele de socializare – permite conținut exclusiv video, de scurtă durată, și care are ca scop principal entertainment-ul. Conținutul acestora este unul extrem de divers, de la dansuri, umor, rețete sau fashion până la educație sau știri.
Așadar, probabil te întrebi - de ce aș face marketing pe TikTok?
La prima vedere, TikTok pare un loc numai pentru dansuri și umor, însă poate fi un mediu foarte eficient de promovare. Partea cea mai bună a TikTok-ului este că nu contează foarte mult câți urmăritori ai pentru a deveni viral.
De foarte multe ori, algoritmul pune în lumină conținutul unor utilizatori care nici măcar nu aveau în plan să ajungă în trending. Melodiile utilizate, formatul videoclipului și hashtag-urile pot propulsa enorm orice cont – și, dacă dorești să îți promovezi afacerea pe TikTok, poți profita la maxim de acest lucru.
Nu contează extrem de mult cine ești sau de unde ai început. Dacă un videoclip este apreciat de utilizatori, acesta poate ajunge viral dacă conținutul său este de calitate.
Newsfeed-ul de pe TikTok, numit „For You Page”, este unul extrem de personalizat și este unic pentru fiecare utilizator în parte. Practic, nu există două For You Pages complet identice. Interacțiunea utilizatorilor cu un anumit tip de conținut se măsoară prin timpul petrecut vizionând, like-uri, share-uri, saves sau comentarii, pentru ca mai apoi algoritmul să caute videoclipuri similare și să le afișeze în For You Page.
Astfel, dacă un utilizator interacționează de multe ori cu diverse conturi ale unor persoane care vând bijuterii personalizate, iar tu ai un cont pentru afacerea ta în aceeași direcție, ai șanse să ajungi în For You Page-ul acestuia.
Multe companii evită această platformă pentru că este o utilizată în mare parte de tineri, iar aceștia nu fac parte din grupul lor țintă.
Totuși, trebuie să luăm în calcul:
Un studiu din martie 2021 din Statele Unite ale Americii a împărțit categoriile de vârstă ale utilizatorilor de TikTok astfel:
Așadar, chiar dacă nu vrei să te adresezi adolescenților, tot ai avea aproximativ 52% din utilizatori la care poți ajunge.
Sursă:
Tankovska, H., 2021. Distribution of TikTok users in the United States as of March 2021, by age group. [Online] Valabil la: https://www.statista.com/statistics/1095186/tiktok-us-users-age/ [Accesat 6 Iulie 2021].
Dacă vrei să ai o imagine a brandului tău bine întipărită în mintea potențialilor clienți, cheia succesului stă în a crea strategii care să crească brand awareness-ul mai multor segmente de consumatori.
Spre exemplu, dacă toată copilăria am văzut reclame la Nivea și familia mea folosea produse cosmetice de la această companie, șansele ca eu să tind să cumpăr atunci când sunt adult acest brand sunt mai crescute.
Când obișnuiești consumatorii încă din primele etape din viață cu un anumit brand, în viitor acesta le va oferi un fel de senzație de nostalgie, familiaritate și căldură. Aceasta este o gândire mai degrabă pe termen lung, însă poate avea un impact semnificativ. De ce să nu o încerci printr-o platformă care este extrem de popular?
Deși platforma a explodat în ultima perioadă, abia de acum începe să ruleze reclame în adevăratul sens. Așa cum am menționat și anterior, companiile încă sunt reticiente în ceea ce înseamnă promovare plătită sau neplătită pe TikTok.
Bineînțeles, cei care sunt primii vor avea avantaj – utilizatorii nu sunt obișnuiți să vadă reclame pe For You Page, așa că la început le vor accepta mult mai ușor. Dacă platforma ajunge să fie saturată de reclame, utilizatorii se vor obișnui să le ignore și va fi puțin mai dificil să le captezi atenția. În plus, concurența este mică.
Dacă înțelegi formatul unui TikTok, poți integra foarte ușor o reclamă printre newsfeed-ul grupului tău țintă. Nu este nevoie să investești foarte mult pentru a o crea, mai ales că ar trebui să dureze maxim 15 secunde – fii cât mai natural, fă-o să arate ca orice alt videoclip și nu a reclamă și folosește-te de ce se află în trending.
Dacă ai ajuns până la finalul articolului, este un semn că trebuie să te apuci să creezi o strategie de promovare pe TikTok.
Cu cât faci mai mult research și testezi platforma, va deveni din ce în ce mai simplu să stăpânești platforma și să ajungi să te promovezi și pe această rețea de socializare.
Ai nevoie de ajutor în promovarea afacerii tale? E ok, ne poți contacta oricând.
Noi, Remote Marketing, ne vom asigura că strategia aleasă se va potrivi atât pentru imaginea companiei, cât și pentru a aduce rezultate concrete.