Funcționalitate
Pentru funcționarea optimă a site-ului și pentru o navigare prietenoasă această opțiune nu poate fi dezactivată.
În ziua de astăzi până și agențiile de marketing apelează la alte agenții de marketing pentru anumite servicii. Marketing-ul modern nu se rezumă doar la publicitate. De fapt, marketing nu înseamnă publicitate, ci strategie.
Am evoulat rapid, am optimizat, am tot testat și am încercat din nou. Și totuși, multe companii au uitat de principiile fundamentale de marketing, alergând după urmăritori și clienți noi.
Pentru un marketing eficient și de impact, teoretic ai nevoie atât de un department de marketing intern, cât și de o agenție. Sarcinile se împart astfel:
1. Realizarea infrastructurii pentru marketing online
2. Implementarea acțiunilor de marketing digital
3. BTL (below-the-line) Marketing
4. ATL (above-the-line) Marketing
5. Cercetare de piață
Majoritatea sarcinilor menționate mai sus pot fi realizate remote, iar agențiile de marketing oferă o listă lungă de avantaje pentru client, precum:
Departamentul de marketing intern are obligația de a verifica agenția contractată și de a-i comunica orice schimbare ce influențează panul de marketing.
Da, însă doar în situația în care este alocat un project manager dedicat, iar agenția are o experiență vastă în domeniul contractat.
Spre exemplu, noi, Remote Marketing sau ADKPI Solutions, gestionăm cu succes proiecte în care am înlocuit departamentul de marketing al unor companii mari din industria auto, însă nu am avea cunoștințele necesare pentru a înlocui un departament din industria farmaceutică.
Desigur, însă costurile aferente angajaților pentru activități complexe de marketing ar fi foarte ridicate. Ar trebui să angajați următoarele poziții:
Rezultă un cost de 18.000 euro brut pe lună, iar gradul de încărcare al acestor poziții cu siguranță nu va fi de 100%. Cu o agenție de marketing costul ar fi cel puțin la jumătate.
În cazul corporațiilor există poziții cheie pentru fiecare sarcină în parte, iar în anumite cazuri aceste poziții cheie au, la rândul lor, propria echipă angajată.
Spre exemplu:
I. Marketing Manager
1. Manager de produs
2. Manager de preț
3. Manager de brand
4. Manager CRM
5. Manager Marketing Digital
6. PR Manager
Cu cât este mai mare compania, cu atât sunt mai multe poziții implementate. Anumite corporații au peste 1.000 de angajați în departamentul de marketing și colaborează cu zeci de agenții de marketing simultan.
Secretul unui marketing eficient cu rezultate spectaculoase constă în chimia dintre un departament intern și o agenție de marketing.
Dacă ai ajuns până aici, îți multumim pentru interesul acordat și sperăm că acest articol ți-a răspuns la măcar o întrebare.
În cazul în care îți putem fi de ajutor, nu ezita să completezi formularul de contact.
Cu drag,
Andrei Drăguș – Remote Marketing