Funcționalitate
Pentru funcționarea optimă a site-ului și pentru o navigare prietenoasă această opțiune nu poate fi dezactivată.
Este 2021. Inevitabil, din ce în ce mai multă lume începe să se mute în mediul online. De ce să nu profiți de asta și să-ți promovezi și tu afacerea prin social media?
Întâi de toate, trebuie să știi cui te adresezi, iar aici ne gândim la vârstă, localizare, gen, hobby-uri, etc. După ce conturezi publicul-țintă, trebuie să te gândești unde îi găsești pe acești oameni. Apoi, trebuie să îți adaptezi conținutul pentru fiecare platformă: pe Facebook se caută relații personale, pe LinkedIn relații profesionale iar pe Instagram primează conținutul vizual. Opțiunile sunt variate, iar tu poți să le combini și să vezi care funcționează cel mai bine.
Totul începe cu crearea unui cont sau unei pagini pe aceste rețele de socializare. Cel mai bine este să folosești adresa de email și numărul de telefon al companiei, pentru a nu încurca conturile personale cu cele profesionale. Pune-te în locul consumatorului și gândește-te la ce informații ai vrea să știi atunci când cauți un business ca al tău și încearcă să le pui în lumină.
Peste 80% din utilizatori nici măcar nu observă reclamele făcute în stil clasic (fenomenul se numește banner blindness). Așadar, trebuie să îți faci brandul cât mai uman și să îți strecori produsele sau serviciile subtil printre postările de interes ale utilizatorilor.
Prin content marketing ar trebui să atingi cel puțin unul din următoarele obiective: să inspiri, să educi, să convingi sau să distrezi. Spre exemplu, dacă ai un restaurant, poți inspira oamenii prin crearea unui forum în care să existe discuții despre gătit, poți educa prin publicarea unor rețete interesante pe blog, poți convinge prin testimoniale și poți să distrezi publicul prin conținut „behind the scenes”.
Cel mai ușor mod de a ști ce și când trebuie postat este să îți faci un plan concret pe 6-12 luni, în care să stabilești vocea brandului, tipurile de postări și zilele în care acestea pot ajunge la cât mai mulți oameni. Probabil că nu vei putea veni în fiecare zi cu câte o idee de conținut, așa că poți face brainstorming în avans. Aplicațiile de planificarea postărilor precum Hootsuite, Buffer sau Everypost te vor ajuta enorm în acest demers.
Ca să te asiguri că planul tău de conținut are impact, trebuie să îl monitorizezi constant. Poți face asta direct din contul de social media al business-ului sau cu ajutorul altor aplicații de tracking. Google Analytics te va ajuta foarte mult pentru că nu îți oferă date doar despre reach și engagement, ci poate urmări traseul utilizatorilor. Așa vei ști exact care postări aduc cele mai multe rezultate: câți oameni intră pe site-ul tău, câți se abonează la newsletter și câți cumpără produsele sau reviciile tale.
1. Rețelele tale de socializare nu trebuie să fie doar despre compania ta.
Comunicarea trebuie să mergă din ambele părți. Arată-le oamenilor că îi asculți și că îți pasă de părerea lor. Generează discuții, răspunde la comentarii și asigură-te că utilizatorii au o experiență plăcută pe pagina ta.
2. Planul postărilor trebuie să fie cât se poate de constant.
Nu este foarte plăcut pentru un utilizator să intre pe o pagină care nu a mai postat nimic de câteva luni. La fel și atunci când îi apar postări excesive în newsfeed. Trebuie să găsești un echilibru și să te ții de el.
3. Gândește „outside the box”.
Nu copia conținutul concurenței. Vino cu ceva nou, care să atragă atenția publicului țintă și să îl convingă că brandul tău nu este doar unul de încredere, ci și unul inovativ.
4. Comunică așa cum își dorește publicul tău.
Dacă publicul tău țintă este format din tineri, evită să folosești adresări formale sau convenționale. Fii cât mai natural și asigură publicul că poate comunica cu un om adevărat, nu cu un robot care oferă răspunsuri riguroase. De asemenea, trebuie să te asiguri că folosești mereu același ton al brand-ului pentru a nu crea confuzie în mintea publicului.
5. Deschide subiecte de discuții relevante.
Caută în Search Console și Keyword Planner cuvinte care sunt relevante pentru brandul tău și care sunt populare printre publicul țintă. După asta, începe să scrii cât mai mult conținut pe aceste subiecte și încorporează cuvintele cheie des căutate.
6. Comunitățile creează încredere.
Un criteriu esențial al clienților este încrederea, iar social media este calea cea mai sigură pentru a arăta lumii de ce este marca ta în stare. Nu este vorba doar despre ce postezi și cum îți creezi tu imaginea, ci și despre crearea unui mediu în care clienții tăi să își împărtășească părerile tale într-un mod cât mai sincer, fără filtru.
Prin content marketing trebuie să răspunzi la întrebările utilizatorilor, să oferi conținut valoros și să stârnești curiozitatea publicului.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de content marketing, nu ezita să ne contactezi.