Funcționalitate
Pentru funcționarea optimă a site-ului și pentru o navigare prietenoasă această opțiune nu poate fi dezactivată.
Știai că ai doar 5 secunde la dispoziție pentru a capta atenția vizitatorilor de pe website-ul tău? Atunci când începi să proiectezi un website, nu trebuie să ai în considerare doar elementele estetice din punct de vedere vizual, dar și experiența utilizatorilor (UX).
Nu este suficient ca un website doar să arate bine, ci trebuie să atingă cu ușurință nevoile vizitatorilor și să îi surprindă. În acest articol vei găsi câteva metode prin care website-ul tău să se dezvolte pe partea de UX.
Pentru început, este esențial să îți conturezi un grup țintă, pentru ca mai apoi să poți personaliza experiența acestora pe platforma ta. Aici poți avea în vedere:
Astfel, poți alege culori, forme și elemente atractive pentru oamenii la care îți dorești să ajungi.
Spre exemplu, dacă ai un salon de înfrumusețare pentru femei, poți folosi culori precum roz, mov, alb, și elemente precum flori sau fluturi.
Datele obișnuite pe care marketerii le folosesc în analiza conversiilor din Google Analytics sau Mixpanel nu ne explică și de ce utilizatorii se comportă pe platforma noastră într-un anumit fel.
Dacă ai un website și vrei să îți înțelegi mult mai bine audiența, poți folosi platforme precum Hotjar, care îți vor oferi mult mai mult context în materie de comportamentul consumatorului. Hotjar îți pune mai multe instrumente la dispoziție, precum:
1. Heatmap
Aceasta este o reprezentare grafică a elementelor de pe website-ul tău care sunt mai mult (roșu – cald) sau mai puțin (albastru – rece) populare. Astfel, poți identifica locurile unde utilizatorii dau click mai des, unde petrec mai mult timp citind sau parcursul cursorului lor.
2. Session recordings (sau session replays)
Cu ajutorul acestui instrument vei putea vedea întregul parcurs al utilizatorilor. Datorită acestuia, poți identifica motivele pentru care vizitatorii îți părăsesc website-ul, care sunt bug-urile cu care aceștia se confruntă, cât de repede ajung unde au nevoie și cum reacționează la anumite elemente.
3. Surveys
Acum ai ocazia să aflii ce își doresc utilizatorii, direct de la ei. Acest tool te ajută să faci chestionare simple, rapide și ușor de completat, care să nu pară o povară pentru utilizatori. Așa vei știi ce trebuie să îmbunătățești, la ce să renunți și cum să te perfecționezi.
4. Incoming feedback
Feedback real de la utilizatori reali. Poți crea o mică fereastră în care utilizatorii să lase feedback și să propună sugestii. Procesul este unul cât se poate de simplu, deci cei care îl completează nu vor pierde mult timp pentru a oferi feedback.
Această platformă te va ajuta să empatizezi mult mai mult cu vizitatiorii website-ului tău și să găsești soluții mult mai repede.
Pune-ți următoarele întrebări:
Comunicarea folosită este adecvată pentru publicul țintă? – adaptează limbajul și designul la oamenii la care vrei să ajungi.
Poate platforma ta să îi motiveze să acționeze? – apelează la cât mai multe call-to-actions și asigură-te că pot acționa fără a întâmpina probleme.
Poate platforma ta să le satisfacă o nevoie? – gândește-te care este motivul pentru care cineva ar intra pe website-ul tău și fă aceste elemente ușor de accesat.
Este navigarea pe platformă cât se poate de ușoară și de rapidă? – păstrează designul simplu și cât mai sugestiv.
Ca să ții vizitatorii cât mai mult pe platforma ta, ai nevoie de o abordare strategică atunci când îl proiectezi.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de UI/UX pentru afacerea ta, nu ezita să ne contactezi.
Noi, Remote Marketing, îți putem face atât direcția strategică, cât și analiza performanței, pentru a-ți crește afacerea.