Ce facem?

Remote Marketing and Software

București, Sector 1, Aleea Privighetorilor 80, etaj 4

De ce noi?

Te înțelegem

Înțelegem nevoile afacerii tale și ale clienților tăi.

Câștigi cotă de piață

Atragem mai mulți clienți profitabili pentru afacerea ta, profitând de fiecare oportunitate.

Zero reclamații

Nicio reclamație în 9 ani de activitate. Ne apreciem clienții și îi tratăm cu respect.

Libertatea de a alege

Poți alege dintr-o gamă completă de servicii cu un raport calitate/preț de nota 10.

Portofoliu complex

De la start-up-uri până la cele mai mari corporații din lume.

+14 ani experiență

Avem experiență de peste 14 ani în marketing și software.

Profitabilitate dovedită

Generăm tranzacții profitabile și urmărim succesul proiectului tău.

Economisești bani

Suntem eficienți și implementăm doar acțiuni rentabile pentru tine.

Disponibilitate

Motivați de succes, suntem aici pentru tine.

Succesul în marketingul digital

Gestionează-ți inteligent bugetul de marketing

Succesul, conform definiției regăsite în dicționar, este un rezultat favorabil obținut ca urmare a depunerii unui efort fizic sau intelectual. 

În cazul nostru vom limita succesul în digital marketing doar la un efort intelectual. Teoretic, cu cât efortul este mai mare, cu atât rezultatele vor fi mai bune. Și totuși, efortul poate fi în zadar dacă nu există cunoștințe aprofundate în acest domeniu. 

Marketingul digital poate fi măsurat 100%. Vei ști dacă faci bine ceea ce faci în acest moment sau dacă poți face mai mult și mai bine. Totuși, ce măsori? Când măsori? Cum masori? Cu ce compari rezultatele și cu cine compari rezultatele?

 

Ce măsori în digital marketing?

Ar fi bine să masori toate acțiunile de marketing online. 

Să luăm un exemplu. Vrei să vinzi mai multe mașini, dar nu știi care este cel mai bun canal de promovare, așa că le testezi pe toate. Ai la dispoziție un buget de marketing de 1.000 euro și îl împarți în 4 platforme: Google, Facebook, Instagram, LinkedIn. Fiecare dinte aceste platforme îți pune la dispoziție o serie complexă de instrumente de promovare, însă pentru acest exemplu le vom alege pe cele mai populare.

Împărțim bugetul în mod egal pentru fiecare platformă astfel:

Google Ads – Pay per Click (PPC) – 250 euro

Facebook Ads –  campanie carousel – 250 euro

Instagram – Boost Post – 250 euro

LinkedIn – Campanie Lead Generation – 250 euro 

Acum fiecare platformă îți va oferi accesul la măsurători și rezultate. 

 

Rezultate și măsurători relevante din Google:

  1. Cât ai cheltuit din bugetul alocat
  2. Care este costul per click
  3. Câte click-uri ai avut în total
  4. Date demografice
  5. Traficul pe website
  6. Dispozitivele pe care utilizatorul le-a folosit pentru a accesa linkul campaniei
  7. Rata de conversie, în cazul în care vinzi produsul tău online
  8. Mulți alți parametri din care poți ajunge la anumite concluzii pentru optimizarea campaniilor viitoare

 

Rezultate și măsurători relevante din Facebook Ads:

  1. Reach – numărul de utilizatori care au văzut campania ta
  2. Impresii – numărul total de afișări 
  3. Engagement – numărul total de like-uri, comentarii, distribuiri și click-uri
  4. Costul per link click
  5. Costul per engagement
  6. Rata de conversie (dacă utilizatorul plătește online, cu cardul bancar)
  7. Date demografice
  8. Traficul pe website
  9. Costul per link click
  10. Mulți alți parametri din care poți ajunge la anumite concluzii pentru optimizarea campaniilor viitoare

 

Rezultate și măsurători relevante din Instagram:

  1. Reach – numărul de utilizatori care au văzut campania ta
  2. Impresii – numărul total de afișări 
  3. Engagement – numărul total de like-uri, comentarii, distribuiri și click-uri pe link
  4. Costul per link click
  5. Date demografice
  6. Traficul pe website

 

Rezultate și măsurători relevante din LinkedIn:

  1. Reach – numărul de utilizatori care au văzut campania ta
  2. Impresii – numărul total de afișări 
  3. Engagement – numărul total cumulat de like-uri, comentari, distribuiri și click-uri pe link
  4. Numărul de lead-uri generate (contacte)
  5. Date demografice
  6. Traficul pe website

 

Când măsori în marketingul online?

O agenție de marketing face aceste măsurători în timp real sau cel puțin de două ori pe zi, doarece știe exact ce rezultate urmărește. Astfel, bugetul de marketing va fi optimizat pentu a obține rezultate foarte bune.

Spre exemplu, estimăm un cost per lead (contact – potențial client) de 3 euro, însă după ce am pornit campania observăm că acest cost este de 10 euro. Vom face optimizările necesare în timp real, astfel încât să ajungem la costul de 3 euro sau mai puțin.

În cazul în care nu știi cât ar trebui să fie costul per fiecare rezultat (lead, reach, engagement, link click), ar fi bine să apelezi la o agenție de marketing sau există riscul să nu obții rezultatele dorite. 

Totuși, dacă ai vândut toate produsele tale cu bugetul alocat, înseamnă că poți replica campaniile setate.

 

Cum măsori în marketingul online?

Măsurătorile se fac în funcție de obiectivele tale. În acest exemplu obiectivul este de conversie (vânzare), dar orice campanie livrează și vizibilitate.În momentul în care obiectivul de conversie este setat în campaniile desfășurate, costul pentru vizibilitate va fi mai mare, iar costul per conversie sau lead va fi mai mic.

Agențiile de marketing măsoară în același timp toți parametrii, dar se remarcă șase metrici în special:

  1. Cost per reach 
  2. Cost per click 
  3. Cost per lead (potențial client)
  4. Cost per conversie – cost per client final
  5. Valoarea medie a comenzii, în cazul magazinelor online 
  6. ROI  (return of investment) = (Venituri în urma investiției - Suma investită)*100/Suma investită

Cu cât aceste costuri sunt mai mici, cu atât marginea ta de profit din marketingul online va fi mai mare.

În urma acestui test vei observa că o anumită platformă funcționează mai bine pentru afacerea ta. Cel mai probabil va fi Google Ads, însă, din nou, intervine o nouă serie de factori și de obiective care nu pot fi realizate prin Pay per Click, precum:

  1. Creșterea ratei de retenție
  2. Crearea unei comunități
  3. Creșterea traficului organic
  4. Scăderea costurilor operaționale
  5. Scăderea costului per conversie
  6. Scăderea costului per comandă
  7. Creșterea calității lead-urilor

Anumite platforme și acțiuni de marketing funcționează mai bine pe termen lung, iar altele se potrivesc mai degrabă pe termen scurt. Cel mai bun exemplu este SEO (Search Engine Optimization) vs PPC (Pay per Click – Google Search).

Cu 1.000 de euro investiți în SEO nu vei obține rezultate imediat vizibile. În schimb, o investiție de 1.000 euro pe lună te va plasa, cel mai probabil, după 12-18 luni, pe prima pagina pe Google (în funcție de nișa în care activezi). Odată ajuns pe prima pagină vei genera trafic organic (gratuit). Să presupunem că sunt 100.000 de căutări lunare pentru produsul tău. Cu o strategie SEO bună vei ajunge la cel puțin 20% dintre cei care caută produsul tău.

În cifre s-ar traduce astfel: 

SEO – 20.000 de potențiali clienți pe lună – gratis, după 12-18 luni 

vs. 

PPC – 1 euro per click = un cost de 20.000 euro pentru 20.000 de potențiali clienți.

Dacă scalăm aceste cifre la un an ajungem la următorul rezultat: 240.000 utilizatori organici începând cu al doilea an pentru o investiție de 12.000 euro.

Traficul organic este valoros, dar necesită timp, buget și conținut de calitate.

 

Cu ce compari rezultatele?

Rezultatele pot fi comparate între canalele de promovare și între platforme. În anumite situații, Google Ads îți poate aduce mai mulți clienți, iar în alte situații un newsletter poate fi mai performant. 

În general, corporațiile compară rezultatele dintre cele 4 trimestre (Q1, Q2, Q3, Q4) ale anului curent cu anul precedent. Ele pot face acest lucru deoarece au rapoarte centralizate și studii de piață.

În cazul în care nu ai implementat nicio campanie de marketing digital până în prezent, din păcate nu vei putea compara rezultatele fără ajutorul unei agenții de marketing.

Nu compara rezultatele din speculații. Poți compara rezultatele tale cu rezultatele competitorilor tăi doar dacă ai acces la informații sigure. Totuși,acele rezultate sunt dependente de următoarle criterii de performanță:

  1. Bugetul de marketing alocat de la începutul activității până în prezent
  2. Infrastructura digitală – Complexitatea website-ului, aplicație de mobil, afiliere, web design, SEO, interfața utilizatorului, experiența utilizatorului, pagini de social media, numărul de urmăritori
  3. Notorietatea brandului concurent
  4. Prețul produselor
  5. Canalele de promovare
  6. Canalele de distribuție
  7. Calitatea produselor

 

Concluzie

Complexitatea campaniilor de marketing în mediul digital evoluează de la o zi la alta. Platformele schimbă algoritmii, tarifele și audiențele. 

Noi, la Remote Marketing și ADKPI Solutions, facem aceste acțiuni din 2014, în fiecare zi, atât pentru corporații cât și pentru start-up-uri cu obiective îndrăznețe.

Dacă ai nevoie de ajutor ne poți contacta oricând.

Cu drag, 

Andrei Drăguș – Remote Marketing

 

Urmărește-ne pe
Instagram

@remote.marketing

Urmărește-ne pe
Instagram

@remote.marketing

Acest site foloseste cookie-uri

Folosim cookie-uri, inclusiv cookie-uri de la părți terțe, pentru a a personaliza conținutul, pentru a oferi experiențe personalizate, în sopuri publicitare sau pentru a oferi funcții de socializare și pentru a analiza traficul de utilizare a site-ului. Apăsând butonul „Acceptați cookie-urile recomandate”, confirmați că sunteți de acord cu utilizarea acestor cookie-uri constând în cookie-uri de preferințe, statistică, marketing. În secțiunea Modifica setarile aveți opțiunea de a selecta tipurile de cookie-uri pe care le permiteți. În orice moment vă puteți retrage consimțământul sau vă puteți modifica preferințele. Informații detaliate despre modul în care utilizăm cookie-urile, inclusiv cum puteți refuza cookie-urile accesați Politica de cookie.

Continuând navigarea pe site, sunteţi de acord cu folosirea cookie-urilor. Mai multe detalii, aici | Modifică setările