Funcționalitate
Pentru funcționarea optimă a site-ului și pentru o navigare prietenoasă această opțiune nu poate fi dezactivată.
Succesul, conform definiției regăsite în dicționar, este un rezultat favorabil obținut ca urmare a depunerii unui efort fizic sau intelectual.
În cazul nostru vom limita succesul în digital marketing doar la un efort intelectual. Teoretic, cu cât efortul este mai mare, cu atât rezultatele vor fi mai bune. Și totuși, efortul poate fi în zadar dacă nu există cunoștințe aprofundate în acest domeniu.
Marketingul digital poate fi măsurat 100%. Vei ști dacă faci bine ceea ce faci în acest moment sau dacă poți face mai mult și mai bine. Totuși, ce măsori? Când măsori? Cum masori? Cu ce compari rezultatele și cu cine compari rezultatele?
Ar fi bine să masori toate acțiunile de marketing online.
Să luăm un exemplu. Vrei să vinzi mai multe mașini, dar nu știi care este cel mai bun canal de promovare, așa că le testezi pe toate. Ai la dispoziție un buget de marketing de 1.000 euro și îl împarți în 4 platforme: Google, Facebook, Instagram, LinkedIn. Fiecare dinte aceste platforme îți pune la dispoziție o serie complexă de instrumente de promovare, însă pentru acest exemplu le vom alege pe cele mai populare.
Împărțim bugetul în mod egal pentru fiecare platformă astfel:
Google Ads – Pay per Click (PPC) – 250 euro
Facebook Ads – campanie carousel – 250 euro
Instagram – Boost Post – 250 euro
LinkedIn – Campanie Lead Generation – 250 euro
Acum fiecare platformă îți va oferi accesul la măsurători și rezultate.
O agenție de marketing face aceste măsurători în timp real sau cel puțin de două ori pe zi, doarece știe exact ce rezultate urmărește. Astfel, bugetul de marketing va fi optimizat pentu a obține rezultate foarte bune.
Spre exemplu, estimăm un cost per lead (contact – potențial client) de 3 euro, însă după ce am pornit campania observăm că acest cost este de 10 euro. Vom face optimizările necesare în timp real, astfel încât să ajungem la costul de 3 euro sau mai puțin.
În cazul în care nu știi cât ar trebui să fie costul per fiecare rezultat (lead, reach, engagement, link click), ar fi bine să apelezi la o agenție de marketing sau există riscul să nu obții rezultatele dorite.
Totuși, dacă ai vândut toate produsele tale cu bugetul alocat, înseamnă că poți replica campaniile setate.
Măsurătorile se fac în funcție de obiectivele tale. În acest exemplu obiectivul este de conversie (vânzare), dar orice campanie livrează și vizibilitate.În momentul în care obiectivul de conversie este setat în campaniile desfășurate, costul pentru vizibilitate va fi mai mare, iar costul per conversie sau lead va fi mai mic.
Agențiile de marketing măsoară în același timp toți parametrii, dar se remarcă șase metrici în special:
Cu cât aceste costuri sunt mai mici, cu atât marginea ta de profit din marketingul online va fi mai mare.
În urma acestui test vei observa că o anumită platformă funcționează mai bine pentru afacerea ta. Cel mai probabil va fi Google Ads, însă, din nou, intervine o nouă serie de factori și de obiective care nu pot fi realizate prin Pay per Click, precum:
Anumite platforme și acțiuni de marketing funcționează mai bine pe termen lung, iar altele se potrivesc mai degrabă pe termen scurt. Cel mai bun exemplu este SEO (Search Engine Optimization) vs PPC (Pay per Click – Google Search).
Cu 1.000 de euro investiți în SEO nu vei obține rezultate imediat vizibile. În schimb, o investiție de 1.000 euro pe lună te va plasa, cel mai probabil, după 12-18 luni, pe prima pagina pe Google (în funcție de nișa în care activezi). Odată ajuns pe prima pagină vei genera trafic organic (gratuit). Să presupunem că sunt 100.000 de căutări lunare pentru produsul tău. Cu o strategie SEO bună vei ajunge la cel puțin 20% dintre cei care caută produsul tău.
În cifre s-ar traduce astfel:
SEO – 20.000 de potențiali clienți pe lună – gratis, după 12-18 luni
vs.
PPC – 1 euro per click = un cost de 20.000 euro pentru 20.000 de potențiali clienți.
Dacă scalăm aceste cifre la un an ajungem la următorul rezultat: 240.000 utilizatori organici începând cu al doilea an pentru o investiție de 12.000 euro.
Traficul organic este valoros, dar necesită timp, buget și conținut de calitate.
Rezultatele pot fi comparate între canalele de promovare și între platforme. În anumite situații, Google Ads îți poate aduce mai mulți clienți, iar în alte situații un newsletter poate fi mai performant.
În general, corporațiile compară rezultatele dintre cele 4 trimestre (Q1, Q2, Q3, Q4) ale anului curent cu anul precedent. Ele pot face acest lucru deoarece au rapoarte centralizate și studii de piață.
În cazul în care nu ai implementat nicio campanie de marketing digital până în prezent, din păcate nu vei putea compara rezultatele fără ajutorul unei agenții de marketing.
Nu compara rezultatele din speculații. Poți compara rezultatele tale cu rezultatele competitorilor tăi doar dacă ai acces la informații sigure. Totuși,acele rezultate sunt dependente de următoarle criterii de performanță:
Complexitatea campaniilor de marketing în mediul digital evoluează de la o zi la alta. Platformele schimbă algoritmii, tarifele și audiențele.
Noi, la Remote Marketing și ADKPI Solutions, facem aceste acțiuni din 2014, în fiecare zi, atât pentru corporații cât și pentru start-up-uri cu obiective îndrăznețe.
Dacă ai nevoie de ajutor ne poți contacta oricând.
Cu drag,
Andrei Drăguș – Remote Marketing