Funcționalitate
Pentru funcționarea optimă a site-ului și pentru o navigare prietenoasă această opțiune nu poate fi dezactivată.
Oricât de mult te-ai concentra pe dezvoltarea afacerii tale, trebuie să înțelegi contextul în care se află compania. Acesta va influența permanent traseul afacerii tale, așa că este esențial să îți cunoști concurenții pentru a-ți menține strategia si acțiunile de marketing relevante pentru contextul actual.
Competitorii se asigură să nu-ți pună la dispoziție planul lor de business și planul lor de marketing, dar cu resursele necesare poți afla multe lucruri despre resursele si strategiile lor.
Ar fi indicat să te concentrezi pe mixul de marketing în sine, adică cei patru P (produs, preț, plasare și promoție).
Când vine vorba de produs/serviciu, poți căuta varietatea acestora, ce includ, care sunt punctele forte și unde ar mai ajuta câteva îmbunătățiri. Poți găsi foarte multe informații utile în recenziile companiilor de pe rețelele de socializare sau de pe Google.
Prețul este, de obicei, un criteriu principal în decizia de cumpărare. Ce strategie de preț practică concurenții tăi? Oferă prețuri scăzute atractive, dar care abia acoperă costul de producție și aduc profit minim, sau practică prețuri mai înalte care denotă calitate? Cum afectează prețul calitatea produsului sau serviciului?
Promovarea este esențială. Identifică canalele de comunicare pe care aceștia le folosesc pentru a se promova, vezi care sunt principalele USP-uri (Unique Selling Proposition) pe care le comunică și cum își prezintă identitatea de brand.
Plasamentul (sau distribuția) depinde de la o afacere la alta. Dacă poate fi un factor important de decizie pentru clienți, iar concurența beneficiază de o poziționare mai bună, va trebui să găsești anumite metode prin care să compensezi această lipsă. Spre exemplu, să oferi prețuri mai avantajoase sau servicii/produse calitative.
Analiza competiției este un proces complex de a identifica concurenții companiei tale și de a le analiza strategia pentru a crea o comparație între aceștia și firma ta. În acest fel, vei observa care sunt punctele forte, oportunitățile, punctele slabe si amenințările produselor și serviciilor tale în raport cu piața.
Această analiză este esențială atunci când firma este la început, însă este important ca în fiecare etapă a companiei să se analizeze concurenții. O analiză periodică a competitorilor îți poate identifica noi concurenți sau noi tendințe în piață. Pentru ca afacerea ta să rămână relevantă, este important să actualizezi strategia de business și de marketing cât mai des.
Atunci când faci analiza activității competitorilor tăi, poți descoperi noi insight-uri la care nu te-ai fi gândit înainte. O analiză a concurenților te pune în contextul pieței actuale și îți oferă date valoroase:
Atunci când știi concret care sunt punctele forte ale companiei tale în comparație cu competiția, vei putea poziționa mai bine afacerea printr-o comunicare adaptată la piață. De asemenea, trebuie să îți cunoști și punctele slabe în raport cu competitorii, pentru a stabili care sunt îmbunătățirile și investițiile necesare. Află punctele forte ale competiției și implementează-le în afacerea ta, la un nivel superior.
Acum că știi cine sunt competitorii afacerii tale, poți începe să analizezi în profunzime fiecare concurent în parte. Informațiile necesare depind de la un business la altul. Spre exemplu, dacă ai o locație de evenimente, este important să știi locațiile competiției pentru că zona poate fi un criteriu principal pentru clienți. Dacă ai o companie care oferă servicii de marketing, poziționarea pe hartă nu este la fel de importantă, însă poate conta mai mult varietatea serviciilor oferite și calitatea acestora.
Trebuie să adaptezi cercetarea în funcție de parametrii relevanți în afacerea ta. În general, poți include informații despre istoricul companiei, locația și mărimea companiei, factorii de diferențiere, strategia de preț, acțiunile de marketing online precum campanii Google Ads, campanii Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Youtube, acțiunile de marketing offline, bugetul de marketing și mulți alți parametri din care poți trage concluzii relevante pentru scalarea afacerii tale.
Poți găsi informații legate de marketingul lor: urmărești campaniile, comunicarea de pe rețelele de socializare și aparițiile în media. Astfel, poți contura publicul țintă al competiției și să îl compari cu al tău. Cu cat analiza competiției este mai detaliată cu atât concluziile pe care le vei obține vor fi mai eficiente.
Acum că știi ce oferă concurența, îți poți cunoaște mai bine punctele forte și punctele slabe din companie. Pune în valoare beneficiile pe care afacerea ta le poate aduce unui consumator și încearcă să găsești soluții pentru punctele slabe.
Indiferent de starea actuală a companiei tale, este bine să o pui în raport cu competitorii pentru a crea o strategie relevantă.
Echipa Remote Marketing îți poate fi un partener de încredere și poate contribui direct la succesul afacerii tale.
Planul de marketing reprezintă o radiografie a potențialului de creștere al companiei și este reprezentat de un document PDF/PowerPoint ce conține următoarele capitole în vederea implementării corecte și eficiente aleacțiunilor de marketing.
1. Identitate de brand și poziționare corectă pe piață a companiei
2. Target group – strategie pentru identificarea și definirea grupului țintă
Se realizează diferite asocieri, astfel încât să atragem grupul țintă într-un mod eficient.
3. Definire strategică USPs
4. Definire obiective concrete pentru anul 2022
5. Analiză SWOT
6. Definirea acțiunilor necesare pentru transformarea punctelor slabe în puncte forte
7. Definirea acțiunilor necesare pentru evitarea amenințărilor
8. Traseul clientului în procesul de achiziție (puncte de interacțiune)
9. Evaluarea competitiei în funcție de anumite criterii stabilite – pot fi făcute parțial cu ajutor din partea voastră.
10. Strategie de conținut
11. Strategie de promovare – plan de acțiune și alocare bugete
12. Ulterior, toate acțiunile de promovare vor fi realizate în concordanță cu planul de marketing
13. Planul de marketing poate suferi modificări, în urma rezultatelor livrate de campanii
Concluziile se trag dupa 3, 4 luni (în momentul în care atingem un reach de min. 2.000.000 utilizatori și/sau min. 10.000 clicks pe website)
II. Campanii
Campaniile de vizibilitate au rol de poziționare și de generare de încredere. Aceste acțiuni sunt setate astfel încât să ajungă la cât mai mulți utilizatori online, rolul lor fiind de a aduce rezultate pe termen mediu și lung.
Campaniile de conversie au obiectiv de vânzare imediată, astfel abordarea este orientată către cei care caută soluțiile pe care le oferiți. Teoretic, putem păstra doar acțiunile de conversie, însă în momentul în care se opresc aceste acțiuni, rezultatele se opresc și ele, spre deosebire de campaniile de vizibilitate ce generează notorietate pe termen lung.
Cu cât bugetele sunt mai mari, cu atât aceste rezultate sunt mai bune, iar costul per vânzare este mai mic. Cu cât strategia este mai bine făcută, cu atât bugetul de promovare va fi mai eficient
Noi vom urmări urmatorii metrici:
În functie de acesti metrici, strategia poate fi actualizată de la o zi la alta, astfel încât să ținem costul sub control și în același timp să livrăm rezultate.
1. Campanii/posturi de vizibilitate lunare
2. Campanii de conversie
III. Website
IV. Abonamente lunare
Cu cât bugetele de marketing alocate vor fi mai mari, cu atât rezultatele vor fi mai bune, iar marja de profit va fi mai mare.
Indicatori și metrici urmăriți de echipa Remote Marketing:
Indicatori Business: